Wednesday 23 December 2009

Analisa Zionis-Israel: HAMAS Sukar Dimatikan



Rabu , 16/12/2009
 
Salah satu saluran TV Zionis-Israel telah menyiarkan sambutan 22 tahun HAMAS yang telah di hadiri ratusan ribu rakyat Palestin. Kehadiran yang memeranjatkan itu membuktikan sokongan terhadap Perdana Menteri Ismael Haneya dan seluruh kepimpinan Palestin. Dalam kesempatan itu, Haneya menyatakan bahawa HAMAS bukan hanya akan membebaskan Gaza, malah seluruh bumi Palestin.


Wartawan saluran TV Zionis-Israel yang juga pakar dalam masalah Arab, Tzepi Ihzkili, mengatakan, “Kehadiran lebih dari 400 ribu rakyat Palestina di awal perayaan berdirinya gerakan Hamas adalah bukti nyata kekuatan gerakan yang belum pernah kita tandingannya di seluruh negara dunia Arab dan Islam.”
Ihzkili menjelaskan bahawa HAMAS dalam keadaan waktu yang singkat mampu mendapatkan kepercayaan dari rakyat Palestin dan mengembangkan kemampuannya; sampai gerakan ini menjadi rakyat, dan hidup di dalam hati ribuan orang rakyat.

Taken from Palestinkini.com...


23 Disember 2009
6 Muharram 1431H

No comments:

Post a Comment

Salam ukhuwahfillah. You may post your comments here... Jazakallah khair for the comments, questions, suggestions or etc..